sweet salt cake

meny start Meny Bilder meny recept Meny beskrivning meny kontakt

onsdag 20 maj 2009

Beskrivning: Döskalle/pirat-tårtor

När Linnéas kusiner fyllde år ville de ha en döskalle/pirat-tårta och jag tackade självklart Ja till möjligheten att få göra ytterligare fler tårtor. Det är ju så kul...!

Då de är tvillingar ville jag självklart att de skulle få varsin. Jag gjorde två stycken Rolly Roger-tårtor inspirerade av den där döskallen som finns på alla Pirat-flaggor.


Öga och näsa gjorde jag innan jag la på grädde och SP, för att enklare få till hålorna. Munnen delade jag med en kniv.



Tårtorna är gjorda av färdigköpta tårtbottnar som fylldes med mjölkchoklad-mousse och skumbanan-mousse, fodrade med grädde och täckta av SP.
För recept, klicka här!

Benen är gjorda av tårtbotten täckta av SP.
Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar